Tørre øjne efter botox

Tør hud, mund, øjne og andre områder efter injektion.

Mange klager over og spørger om, hvorfor de får problemer med udtørring af f.eks. øjne og hud efter botox.

Acetylcholin er en neurotransmitter, der bliver hæmmet af botox’en. Toksinet forårsager forstyrrelse og blokering af denne neurotransmitter i det neuromuskulære kryds, og musklen bliver midlertidigt lammet.

Når folk f.eks. har et problem med for meget svedproduktion, får de botox-injektioner for at stoppe dette. – Med andre ord bliver de behandlede områder som underarmene tørre, og problemet bliver løst.

Men hvis toksinet spreder sig væk fra injektionsstedet, sker den samme ting men i forskellige uønskede områder af kroppen. Derfor ender så mange mennesker med at få problemer med udtørring.

Tilskud som CDP-cholin ser ud til at hjælpe nogle mennesker med dette problem, da det genopbygger disse neurotransmittere over tid.

På samme måde kan botox også forårsage tørre øjne, hvis toksinet spredes fra indstikstedet i ansigtet. Se artiklen om tørre øjne herunder:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3360079/?fbclid=IwAR1r6nbG3vLSzsJKFkBcj-qtrAQHKG8xN0kcXL-QoegM15E9uPvZTFjWTOk